loading...
به روز ترین مطالب آموزشی
Mostafa.b بازدید : 69217 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اپلیکیشن (Application) نوعی نرم‌افزار کامپیوتری است که برای استفاده کاربرنهایی (End-user)  طراحی می‌شود. اما سیستم هایی نظیر سیستم عامل و یا زبان‌های برنامه نویسی جزء اپلیکیشن‌ها محسوب نمی‌شوند.

کاربران آن دسته از محصولات شرکت اپل که مجهز به سیستم عامل iOS هستند، می‌توانند از سرویس App Store برای دانلود اپلیکیشن بر روی دستگاه خود استفاده کنند. در App Store اپل چند صدهزار اپلیکیشن برای آیپد، آیفون، آیپاد تاچ وجود دارد. گوگل، نوکیا و مایکروسافت نیز سرویس‌های مشابهی برای فروش اپلیکیشن به کاربران دستگاه‌های قابل حمل خود ارائه می‌دهند.

اگر به دنبال یك نرم افزار هستید كه بر پایه پردازش ابری باشد و به شما امكان ذخیره اطلاعات بر روی یك سرور مجازی را بدهد به شما نرم افزار Dropbox را پیشنهاد می كنیم.

با این اپلیکیشن می‌توانید در هرجا و با استفاده از کامپیوتر، موبایل و یا تبلت به فایل‌های خود دسترسی پیدا کنید.

اپلیکیشن Dropbox برروی فروشگاه اپلیکیشن اپل و اندروید به صورت مجانی قابل دانلود است. برای استفاده بر روی کامپیوترهای شخصی نیز یک نرم‌افزار Dropbox وجود دارد. یکی از ویژگی هایی که به اپلیکیشن Dropbox در گوشی های هوشمند اندرویدی اضافه شده امکان ذخیره ویدیو در حساب کاربری اشخاص است. این نسخه به روز از فرمت های مختلف فایل پشتیبانی می کند.

بعد از باز کردن یک نمایه ، می‌توانید برروی هر دستگاه از جمله موبایل و تبلت اطلاعات مورد نظر را ذخیره کنید و یا از اطلاعات ذخیره شده استفاده کنید.

معرفی چند اپلیكیشن اندرویدی

اپلیکیشن کاغذ

اگر اهل طراحی، یادداشت برداری و تصویر سازی هستید و البته یک آی‌پد هم دارید از اپلیکیشن کاغذ استفاده كنید. این اپلیکیشن رایگان می‌تواند حکم یک دفترچه دیجیتال را هم داشته باشد.

Paper by Fifty Three

این اپلیکشین (Paper by Fifty Three) که یکی از مناسب‌ترین ابزارها برای طراحی، نمودارسازی و تصویرسازی است که در سال2012 منتشر شده است و با سیستم عامل iOS 4.3 و بالاتر سازگار است (البته ابزارهای اضافی این اپلیکیشن رایگان نیست).

این اپلیکیشن سه دفترچه در اختیار شما قرار می‌گیرد و کافی است آیکون بعلاوه (+)  را انتخاب کنید تا ابزار کار در اختیار شما قرار گیرد البته شاید این طور به نظر برسد که از آنجایی که این نرم افزار هیچ دگمه‌ای ندارد برای برگشت (back) دچار مشکل شوید. نگران نشوید هر جا هستید فقط با لمس صفحه و نزدیک کردن انگشت نشانه و شست به یکدیگر برمی‌گردید.

معرفی چند اپلیكیشن اندرویدی

اپلکیشن  Google Voice Actions

كسانی كه از آیفون و آیپاد و آیپد استفاده می كنند می توانند از اپلیكیشن هایی استفاده كنند كه به آن ها در دریافت و مرور خبرها كمك كند اما اگر شما بخواهید پیام های خود را چك كنید آن هم در هنگام رانندگی چه می كنید؟

اپلکیشن Google Voice Actions كه مخصوص انرویدی هاست اجازه می‌دهد با صدای خود متن پیامی که می خواهید بفرستید را دیکته کنید اما برای پیدا کردن میکروفون و دادن فرمان‌های صوتی به ناچار باید صفحه را لمس کنید.

Text by Voice

Text by Voiceاپلیکیشنی بی نظیر است که با استفاده از آن می توان کاملا بدون دخالت دست متن را نوشت، آن را فرستاد و حتی پیامک‌هایی که می رسد را خواند.

وقتی که یک پیامکی می رسد این اپلیکیشن آن را برای شما می خواند و حتی گزینه هایی دارد که می تواند آن را دوباره تکرار کند یا شما به آن پاسخ دهید و یا آن را رد کنید و اگر بخواهید پیامکی را بنویسید و بفرستید فقط کافی است عبارتی که آن را فعال می کند یعنی همان Text by Voice را بگویید.

اپلیکیشن‌ها بسته به نیازشان بخش‌های زیادی از گوشی شما را درگیر می کنند گاهی اوقات اشتباهات برنامه نویسی اپلیکیشن‌ها سبب می شوند حتی وقتی که کار اپلیکیشن با اجزای مختلف تمام شد نتواند آنها را خاموش کند

نه تنها اپلیکیشن‌های دانلود شده بلكه آن دسته از اپلیکیشن‌هایی که رو آندرویید گوشی شما نصب است ممکن است بیش از حد به سخت افزار گوشی فشار بیاورند.

اپلیکیشن از پیش نصب شده فیس بوک هم از آن دسته برنامه‌هایی است که بیش از حد باتری مصرف می کند.

برای اینكه بتوانید این دسته از اپلیكیشن ها را جستجو كنید:

**از روی صفحه نمایش دستگاه اندرویدی خود داخل منو شده 

**سپس به بخش تنظیمات (Settings) دستگاه بروید

**در منویی که برایتان باز شده به بخش اپلیکیشن‌ها رفته

**روی مدیریت اپلیکیشن‌ها (Manage Applications ) اشاره کنید.

**حالا دکمه اجرا (Running) که در بالای صفحه ظاهر شده را بزنید 

معرفی چند اپلیكیشن اندرویدی

**با انجام دادن این کار مشاهده خواهید کرد که چه اپلیکیشن‌هایی روی دستگاه شما در حال اجراست و نیز می‌فهمید که به کدام یک از آنها نیازی ندارید.

** با زدن گزینه Force Stop هر کدام را که نمی خواهید خاموش کنید.

  

اپلیكیشن Carat

اگر به دنبال اپلیكیشنی هستید كه پارامترهای گوشی شما را جمع  کند و آنها را به صورت دوره‌ای به یک سرویس ابری بفرستد از Carat استفاده كنید.

Carat به شما می‌گوید که کدام یک از برنامه‌های گوشی‌تان بیشتر از باتری استفاده می کند این برنامه فقط به شما کمک می کند اشکالات این برنامه ها را رفع و رفتارتان را به گونه ای تنظیم کنید که بتوانید بیشترین بهره را از باتری خود ببرید.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 87
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 95
  • بازدید سال : 1,252
  • بازدید کلی : 7,365,712